annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geen TV signaal wanneer er een HDMI apparaat ingeschakeld is.

profile.country.nl_NL.title
paulus44
Bezoeker

Geen TV signaal wanneer er een HDMI apparaat ingeschakeld is.

hoi allen,

ik heb een Sony Bravia TV. Type: kdl-40EX521

Wanneer ik een HDMI apparaat zoals mijn Ps3 of Blue Ray Systeem of Apple TV aangesloten heb, en het apparaat heb ingeschakeld. En ik wil weer gewoon didgtale tv kijken dan krijg ik de melding 'Geen signaal'.

Zodra ik de HDMI stekkers er uit trek dan heeft kan ie ineens wel alle zenders afspelen.

Weet iemand hier een oplossing voor? Want het is best vervelend want ik wil me geluid over de speakers van het Blue Ray Systeem. Maar dat gaat op deze manier niet..

Goreten Paul

Tags (3)
5 ANTWOORDEN 5
breedBenR
Lid

welk merk/type  bluray systeem/ soundsystem ?

die met hdmi1 (met arc) aan je tv verbinden. is het een sony? dan bravia sync gebruiken.

het maakt uit welke hdmi aansluiting je pakt hiervoor.

Hoe kijk je tv? digitenne? ziggo? etc? met set top box? die op een andere hdmi aansluiten.

of werk je met een CI+ cam module?

De andere apparaten op de andere HDMI aansluitingen. Gebruik je een hdmi schakelkastje? je bluray darr niet op zetten, je set top box ook niet. de rest wel.

paulus44
Bezoeker

Het is een samsung bluray systeem. Type: HT-D5000.

Die heb ik op hdmi1. Wat is een arc als ik vragen mag?

Ik heb didigtale tv van ziggo, met zo'n kaartje in de tv.

Dus die zit niet op een hdmi aansluiting.

De rest zit gewoon regelrecht op de andere hdmi aansluitingen dus ik heb gebruik geen schakelkastje..

breedBenR
Lid

audio return channel

breedBenR
Lid

- ik zou je firmware checken op je TV of dat de meest recente is

- ik zou die CI+ module er eens uit en in halen (tv uit, cam er uit, tv opstarten, even wachten, tv uitschakelen, cam er weer in , boel opnieuw laten initieren).

- ik zou eens in de menu's van je Samsung kijken of daar iets in de communicatie met de TV aan/uit te schakelen is.

- je kan nog proberen een optische kabel parallel aan je HDMI van TV naar je BluRay. Als je de twee niet via HDMI met elkaar aan de praat krijgt kan het op die manier.

- je kan ook nog proberen een andere HDMI kabel van TV naar BluRay te laten lopen dan je nu hebt.

paulus44
Bezoeker

Ja ik heb de tv van de week geupdate, dus die is up2date.

Ik heb ook alle kabels er uit getrokken en de CI+ module eruit en herstelt naar de fabrieksinstellingen, zodat ie dus ook opnieuw de zender ging sorteren. Dit eerkte ook niet.

Ik zal zo eens kunnen kijken of er wat bij de samsung instellingen staat maar ik heb het ook als ik mijn Ps3 aangesloten heb. Dus mij lijkt het probleem dan of bij de tv of bij de CI+...

En voor de informatie, ikvheb wel gewoon beeld van het bluray systeem en de ps3.

Dus dat is verder het probleem niet.

In ieder geval bedankt voor je reacties tot nu toe!