Deel jouw ervaring!
Hallo,
Sinds kort ben ik in bezit van een SONY TV (type: KDL-46HX750) dit in combinatie met een SONY homecinemaset (type: BVDEF220).
Nu wil ik het geluid van de TV laten verlopen via de homecinemaset.
Volgens de bescrhijving zou dit kunnen met een goede HDMI kabel op HDMI port 1 die ARC ondersteunt.
Deze aansluiting heb ik dan ook voorzien, met een HDMI kabel (type: Hitachi hav115he).
Het probleem wat zich nu voordoet, is dat het soms allemaal super werkt, maar ook heel vaak NIET.
De homecinemaset geeft netjes TV aan, en op de tv komt dan te staan (audiosysteem actief).
Alleen komt er geen geluid uit de homecinemaset ???
Als ik dan een paar keer de homecinemaset aan/uit zet, dan na een tijdje is er wel geluid.
En met een tijdje bedoel ik dan een aantal minuten.
Mijn vraag is, doe ik iets verkeerd, of is de hdmi kabel niet goed?
Graag een antwoord.
Bvd.
M.vr.gr. Rene
Welkom,
Al een optische kabel geprobeerd?
Hier heb ik de beste resultaten mee.
73's
@pa3eia
Nee nog niet geprobeert.
Maar volgens de beschrijvingen zou het niet nodig zijn als bijde HDMI ARC ondersteunen.
Dus heb zoiets van waarom (nu) die extra kabels aanschaffen.
Dan moet men in de beschrijving vermelden dat optical beter is ?
Grtz Rene
- heb je Bravia Sync aan staan?
- Ik heb de tv op eco staan, en de homecinemaset op 'snel opstarten'. Dat doet ie automatisch als ik de tv aanzet. Zet jij ze apart aan? of moet je ze apart aan zetten?
- heb je ook nog andere apparaten aangesloten? of is het puur deze combinatie?
Hallo,
Ik heb de TV ook op eco staan zover dat ik kon vinden.
En het homecinemaset stond nie op snel starten, maar heb ik verandert en toch is er soms wel en soms geen sound verbinding hoorbaar (wordt wel aangegeven).
Andere apparaten die op de TV zijn aangesloten zijn alleen een Xbox op hdmi port 3.
Grtz Rene