Deel jouw ervaring!
Hallo,
Sinds het aankopen van een nieuwe pc heb ik een probleem met het mijn HDMI-signaal op mijn KDL-40P5500. Het beeld valt soms weg (althans dat denk ik), het beeld wordt dan 1 seconde zwart en daarna is het weer terug. Soms geeft hij linksboveninbeeld het vakje met 'HDMI 1 - 1080p' opnieuw weer, soms komt het beeld gewoon terug zonder de melding. De TV is met een HDMI kabel verbonden met mijn pc, met daarin een Asus HD6870 CU videokaart. Ik had al eerder deze tv aangesloten op een andere PC en destijds had ik niet het probleem, dit was een oudere pc met oudere videokaart.
Ik heb contact gehad met de klantenservice van Sony, de man heeft mij vriendelijk geholpen, maar kwam er ook niet meer uit. Hij dacht dat het ergens in de instellingen van mijn videokaart zat, maar kon me niet vertellen wat het dan moest zijn (na proberen van scaling en refresh rate). Andere HDMI poorten geven hetzelfde probleem. Andere HDMI kabel is ook geen oplossing (deze kabel werkte overigens eerder ook perfect)
Instellingen in Catalyst Control Centre
Resolutie: 1920-1080
Refresh Rate: 60 Hz
Scaling staat op volledige scherm ingesteld
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft, want ik baal er behoorlijk van. Geef je een groot bedrag uit aan een nieuwe pc e.d. om eindelijk alles in fullHD te kunnen kijken, zit je alsnog met iets dat niet optimaal werkt.
Message was edited by: SiRojK
Message was edited by: SiRojK
probeer 50 hz ipv 60hz... als die optie er is.
Hey Ben,
Dit heb ik al eens geprobeerd, hielp niet helaas.
Hi, heb jij inmiddels al een oplossing gevonden? Ik heb het zelfde probleem maar dan met Apple tv...
Groet,