annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony handycam HDR-HC5E firewire windows 7

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
hansdroog
Bezoeker

Sony handycam HDR-HC5E firewire windows 7

Al een paar weken  maanden ben ik bezig om op mijn windows 7 - 64-bit pc de firewire/poort/kaart/kabel in combinatie met mijn Sony handycam HDR-HC5E aan de praat te krijgen en tot op heden niet gelukt. (firewire wordt door windows wel herkend, maar de camera dus niet!)

Deze pc speciaal gekocht omdat die sneller is en dus de video eenvoudiger/sneller te bewerken e.d. is.

Alle soorten drivers voor de firewirepoort geprobeerd en niets lukt, het moet toch niet zo zijn dat ik eerst mijn bestanden van de handycam op een XP- machine moet zetten om vervolgens alles weer over te zetten op mijn andere pc? (of zijn er misschien nog andere IEEE1394 drivers te vinden die wel werken?)

En ik kan me niet voorstellen dat er niet meer mensen zijn die dit probleem hebben.

Is hier nu geen oplossing voor en laat Sony/Microsoft/HP het er gewoon bij zitten?

Message was edited by: hansdroog

Message was edited by: hansdroog

20 ANTWOORDEN 20
profile.country.nl_NL.title
gombi68
Bezoeker

IK heb windows live moviemaker versie 2011 daarbij kun je links boven aan in het scherm importeeren en   ""ïmporteren van apparaat"als ik mijn cam. dan aangesloten heb staat hij daar bij.of klik vernieuwen.

En kijk even in configuratiescherm bij apparaatbeheer /IEEE1394 controller of je hier geen uitroepteken hebt staan.

Grt

profile.country.nl_NL.title
hansdroog
Bezoeker

Bedankt,  vanmorgen even geprobeerd, maar mijn camera staat daar niet bij.

Ook geen uitroeptekens o.i.d.

Vanmorgen ook nog de onboard IEEE1394 uitgeschakeld en er een apart PCI kaartje bij in gedaan; ook geen resultaat; ik weet het niet meer hoor, moet ik dan toch terug naar XP?

Dat werkt probleemloos.

profile.country.nl_NL.title
hansdroog
Bezoeker

Update:

in software IEEE1394 verwijderd, herstart pc,firewire in bios disable; kaart geplaatst; driver install, herstart pc, WEL geluid van herkennen camera en ook afsluitgeluid bij het verwijderen van de camera maar de camera wordt in alle software NIET herkend.

Bios update van de pc heeft ook geen effect gehad.

Camera aangesloten op de pc (met eigen kabel) van mijn schoonzus en alles werkte daar zoals het hoort!

Win 7 64 bit home premium, firewire, Sony HDR-HC5E in combinatie met Magix VDL.

Er zal ergens in mijn configuratie iets niet goed zitten, maar wat?

profile.country.NL.title
roben008
Lid

Misschien heb je hier iets aan:

Toen ik Picture Motion Browser onlangs op mijn nieuwe PC installeerde, werd de camera ook niet meer gevonden. Toen ik de installatie opnieuw heb uitgevoerd, maar met de camera aangesloten, gebeurde dat wel. Sindsdien werkt alles weer normaal.

profile.country.nl_NL.title
hansdroog
Bezoeker

Dat ga ik ook eens proberen.

Vanavond nog eens bezig geweest en ik kom wel ergens, maar wat nu de fout is?

foutmelding 28...

profile.country.nl_NL.title
Compugro
Bezoeker

Is er al nieuws over dit ECHT PROBLEEM.

Ik heb er ook last van. Alles geprobeerd wat hier boven staat maar geen succes.

Neem de camera mee naar andere locatie waar ook Windows 7 is geinstalleerd en dit werkt feilloos.

Ook al een nieuwe firewire (ieee1394) kaart geinstalleerd. Geen enkel succes.

Lijkt me geen groot probleem, maar wel heel moeilijk te tackelen....

Jeroen

profile.country.nl_NL.title
hansdroog
Bezoeker

Nog een vraag: ik heb momenteel PMB eens helemaal van de pc afgehaald en probeer nu de nieuwste versie van PMB te installeren, maar dat kan alleen als ik de handycam via USB aansluit......

Welke USB kabel zou ik dan moeten gebruiken?

Want ik heb eigenlijk alleen firewire en die wordt niet herkend.

Groeten, hans.

profile.country.nl_NL.title
glvanrij
Bezoeker

Met behoorlijk wat moeite heb ik het probleem opgelost: (geen nuttige informatie van forums, van microsoft of van sony)

1) herinstallatie van de IEEE  1394 driver, ik heb de Sony CDX322 OHCI 1.LINK(IEEE 1394) PCI hostcontroller

geinstalleerd  (computerbeher, klikken op IEEE 1394 controller driver, suurprogramma, bijwerken, op mijn compter ...,ik wil zelf kiezen, vinkje weghalen bij 'compatibele hardware tonen'  Sony kiezen, waarschuwing negeren.

2) firewire kabel aan de camcorder aansluiten en camcorder aanzetten in stand 'Player', als het goed is klinkt nu de bekende windows ding/dong. Onder beeldapparatuur in apparaatbeheer verschijnt nu een pictogrammetje van een av/c apparaat.

3) dubbelklikken op dit pictogram, klik op stuurprogramma, bijwerken, op mijn computer ..., vinkje aan laten staan, kies de sony dv-camcorder driver en....

zowaar, Pinnacle en Windows movie maker herkennen en besturen de camera, op dit moment doe ik een capture van een filmpje.

profile.country.nl_NL.title
hansdroog
Bezoeker

INDERDAAD!

Bedankt, dit werkt.

Bij mij kwam de camera tevoorschijn bij "besturing voor geluid, video en spelletjes".

En..... ik hoefde niets meer te installeren nadat ik dus een driverupdate gedaan had op de manier zoals beschreven; ik hoop dat meer mensen hier dus mee geholpen zijn!

Message was edited by: hansdroog

Message was edited by: hansdroog

profile.country.nl_NL.title
InaSobreira
Bezoeker

Ik heb hetzelfde probleem alleen met Vista, heb geprobeerd als hierboven( herinstallatie van IEEE 1394 driver, nu dus Sony CXD 322 OHCI) van gemaakt,maar  camera wordt alleen herkend als ik hem via USB aansluit, maar niet via firewire, dus kan niets overzetten.

De DCR-HC53E heeft wel een USB aansluiting.

Ben al 2 jaar aan het ploeteren hiermee, wie kan mij helpen?