Podziel się wrażeniami!
Jak w temacie, przykładam się do wejścia w system sonego, mam dylemat z decyzją od jakiego szkła zacząć. Jestem amatorem, w 90% robię fotki portretowe, fotografia ludzi itp., czasami makro, krajobraz. Mam do wyboru 135mm f/1.8 Zeiss, lub Sony 70-200mm f/2.8 G.
Które z tych szkieł wciągnąć na początek? Słyszałem że 135tka jest rekordzistą ostrości, niby pięknie rysuje, jest jasne - ale ma też wady konstrukcyjne (podobno są jakies luzy na pierwścieniu - bicia wzdłuzne).
kiedyś bardzo chciałem kupić SAL 70-200 2.8, ale z racji tego, że zdecydowanie bardziej preferuję stałoogniskowe obiektywy to padło na Zeiss'a 135. Na dodatek jestem bardzo rozbestwiony jeśli chodzi o jasność szkiełek i f/2.8 to dla mnie ciemnica http://klubkm.pl/forum/images/smilies/sorry.gif
jeśli chodzi o problemy techniczne ze 135tką, to ja ze swoją też to mam (luzy na przedniej części tubusa) - na szczęście inni, którzy już to naprawiali (dokręcenie i zaklejenie trzech śrubeczek) uważają, że jest to jednorazowy wybryk
wybór należy do Ciebie: wygoda (zoom), czy jasność (stałka). Oba szkiełka są bardzo, bardzo, bardzo dobre.
Kris, nie miałem jeszcze 135tki Zeissa w rękach, a skoro jesteś jego szczęśliwym posiadaczem powiedz mi z jakiego materiału jest wykonany korpus , czy to jest jakiś stop metalu, czy może plastik?
metal
nawet pierścień manualnego ostrzenia jest metalowy
Na Twoim miejscu na początku bym wybrał 70-200/2.8.. Zawsze to zoom... I w tym szkle możesz mieć 135 ale niestety już nie 1.8
Ewentualnie jeżeli nie jesteś do końca przekonany to najlepiej osobiście pomacać/przetestować. I tak by było najlepiej...
To jest jednak bardzo trudna decyzja, omawiane szkła mają wady i zalety. Osobiście bardziej jestem za 135tką, jakoś mnie nie przekonuje dzwiganie armaty 200mm. Ale chyba nic mi nie zostaje jak namacalnie przetestować sprzęt.