annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

hoe instaleer ik mijn dongel

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
herwerk
Bezoeker

hoe instaleer ik mijn dongel

hallo

Ik heb een sony dongel gekocht maar weet niet hoe ik

hem instaleren moet mijn tv is een sony bravia 48 inch led 3d

kan dit wel zonder router??????

Gr herman

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

Hoi

De Dongle moet in de poort daarvoor aan de achterkant. Daarmee kan je TV 'draadloos op een je lokale netwerk, en daarmee het internet komen'.

Je hebt dus ook een lokaal netwerk nodig. Daarbij hoort een router en een modem (of een apparaat dat alletwee in een is), waarvan de router draadloos internet heeft (er zit een zwart antennetje van 10 cm op). De kabel van je internetprovider (telefoon/ADSL of tv-kabel) zit aan je modem/router verbonden. Een laptop maakt op dezelfde manier draadloos contact met je netwerk en het internet, als je TV.

Als je voorheen nog geen draadloos internetapparaat thuis had (geen laptop, geen smartphone)
of zelfs helemaal geen lokaal netwerk, ook niet voor een vaste PC,
dan ga je met je dongle niet op het internet komen.

Dus: ja, je hebt echt een router nodig, voor draadloos internet naar je TV.

Alle thuis-internet aanbieders (KPN, Ziggo, UPC etc. etc. etc.) bieden dat de laatste 5 jaar via breedband modem-routers met draadloosnetwerk capaciteit aan. Soms moet wifi nog even aangezet worden, als het voorheen nog niet werd gebruikt op jouw netwerk. Zie de documentatie bij je moden/router.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

1 ANTWOORD 1
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

Hoi

De Dongle moet in de poort daarvoor aan de achterkant. Daarmee kan je TV 'draadloos op een je lokale netwerk, en daarmee het internet komen'.

Je hebt dus ook een lokaal netwerk nodig. Daarbij hoort een router en een modem (of een apparaat dat alletwee in een is), waarvan de router draadloos internet heeft (er zit een zwart antennetje van 10 cm op). De kabel van je internetprovider (telefoon/ADSL of tv-kabel) zit aan je modem/router verbonden. Een laptop maakt op dezelfde manier draadloos contact met je netwerk en het internet, als je TV.

Als je voorheen nog geen draadloos internetapparaat thuis had (geen laptop, geen smartphone)
of zelfs helemaal geen lokaal netwerk, ook niet voor een vaste PC,
dan ga je met je dongle niet op het internet komen.

Dus: ja, je hebt echt een router nodig, voor draadloos internet naar je TV.

Alle thuis-internet aanbieders (KPN, Ziggo, UPC etc. etc. etc.) bieden dat de laatste 5 jaar via breedband modem-routers met draadloosnetwerk capaciteit aan. Soms moet wifi nog even aangezet worden, als het voorheen nog niet werd gebruikt op jouw netwerk. Zie de documentatie bij je moden/router.