Deel jouw ervaring!
gisteren heb ik op mijn KDL-32EX402 nieuwe firmware gezet, van M8.727 naar M8.728.
Nu krijg ik niet alle digitale zenders meer. De OSD info staat er wel maar beeld blijft zwart.
Ik heb de tv weer terug gezet naar de fabrieksinstellingen en de tv de zenders opnieuw op laten zoeken maar geen resultaat. Ook heb ik de CI+ module eruit gehad maar hielp ook niets.
Met de huidige firmware is de tv ook trager geworden met zappen. Als ik het volume wil bedienen terwijl ik net gezapt hebt is hij blijkbaar nog met iets bezig en reageert dan ook niet.
Als hij klaar is met z'n werk verandert het geluid pas.
Mocht er geen nieuwere firmware komen wil ik graag weten hoe ik weer terug kan naar de vorige firmwareversie waarbij wel alles goed werkte.
Mijn huidige aanbieder is UPC in Alkmaar en de zenders die ik mis zitten op de volgende frequentie: 858750
Met o.a (302) Discovery Science en (303) Discovery World en (310) Geschiedenis24.
Hoop dat er iemand is die me hier verder mee kan helpen.
Met vriendelijke groet,
Peter
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dat de snelheid trage met deze update is t.o.v. de vorige firmware is een feit.
Sinds dat Ziggo de HD kanalen heeft vrijgegeven is dit ook een nadeel voor de zap snelheid.
Het toestel heeft langer nodig t.o.v. de normale (SD) digitale kanalen.
73's
Welkom,
Het trager zappen ervaar ik ook aan deze kant, hier ontbreken er geen zender van het UPC netwerk.
Downgraden gaat helaas niet, het is afwachten op de nieuwe update die wel voldoet.
73's
Hier in Hilversum, met een 22ex302, precies hetzelfde probleem. Ik heb contact opgenomen met UPC, die wilden wel een monteur sturen maar dat heeft volgens mij niet zoveel zin. Aangezien het met de vorige firmware wel goed werkte. Ik heb ook contact opgenomen met Sony Support, ik moest mijn TV maar bij een service center aanbieden. Problemen die ik ondervind:
1) 6 zenders werken niet meer (beeld blijft zwart)
2) Zappen gaat zeer traag
3) Bij zappen springt de TV soms naar een willekeurig kanaal
4) Na een aantal weken zijn alle digitale zenders weg, en moet ik de zenders opnieuw inprogrammeren.
Kortom: deze firmware is zeer instabiel. Het liefst zou ik willen downgraden naar een vorige versie. Maar helaas dat kan niet.
Bedankt voor uw bericht op het forum van Sony.
Om uw vraag zo snel mogelijk en correct te beantwoorden, heeft een van de experts op het forum uw bericht geëscaleerd aan ons team van de technische ondersteuning. Zij geven de benodigde informatie zo snel mogelijk door aan deze expert.
Een van de experts op het forum laat u zo spoedig mogelijk het antwoord op uw vraag weten.
Met vriendelijke groet,
Het team van Sony
Wij hebben de KDL-37EX402 en ook daar zijn nu problemen na het installeren van de nieuwe firmware.
Ik heb wel alle zenders, maar als ik wil gaan zappen, gaat dit traag en als ik pech heb wordt er ineens aangegeven dat de adenticatie (ofzoiets) mislukt is. Dan moet ik eerst mijn tv uitzetten en daarna heb ik wel weer digitale tv.
Misschien is het handig als Sony de oude firmware weer aanbied, zodat de problemen opgelost kunnen worden. Wachten op een nieuwe firmware kan soms best lang duren en op deze manier heb je geen plezier van je tv. Wat als door dit gedonder de tv kapot gaat, wie is dan verandwoordelijk. Ik vind Sony, omdat hun geen goede firmware hebben geleverd.
Ga ze toch ook maar even bellen hierover.
Groeten,
Galaxy20
Dat de snelheid trage met deze update is t.o.v. de vorige firmware is een feit.
Sinds dat Ziggo de HD kanalen heeft vrijgegeven is dit ook een nadeel voor de zap snelheid.
Het toestel heeft langer nodig t.o.v. de normale (SD) digitale kanalen.
73's
Zelfde probleem hier, tevens verdwijnen er kanalen bij digitale tv, 2x een vastloper gehad waarna alle digitale zenders opnieuw ingesteld konden worden. (volgorde)
Dat probleem ben ik ook last van
Heb Sony gebelt met deze klagt
Plaat dat ze deze updat van het internet halen
Het is ook stom dat het geen oude update terug kan zeten
Zender van na af 302 303 312 316 niet meer ontvangen
Is het mogelijk om het type toestel en kabel provider te vermelden?
De kabel providers zijn de laatste tijd bezig geweest met een upgrade van QAM 64 naar QAM 256.
Door deze upgrade is het van groot belang dat de binnenhuis installatie optimaal is.
73's
Ik lees steeds dat downgraden van de firmware niet mogelijk is, maar kan dit ook niet via het servicemenu?
Ik heb ook nogal problemen met de 8.728 firmware in combinatie met een CI+ module en Delta digitale tv, en zou graag terug gaan naar een oudere firmwareversie.
Grtz
Rob