Podziel się wrażeniami!
Mam już na oku SONY DSLR-A550L Cena mnie troche powala, no ale trudno. Chodzi mi bardziej o obiektyw. Chce taki, żeby zdjęcia w ruchu się nie rozmazywały. Na tej stronce, której podałam nie jest napisane dużo o obiektywie, ale pisze: Programy tematyczne: Makro, Portret, Nocne ujęcie, Krajobraz, Zachód słońca, Sport Z tego co się orientuje program SPORT oznacza robienie zdjęć w ruchu. Czy jakbym kupiła całą tą lustrzankę wraz z obiektywem (ta w linku) to mogłaby mnie zadowolić, jeżeli chodzi o robienie zdjęć w ruchu? Jakie inne lustrzanki SONY możecie polecić i obiektywy? Jestem zupełnym laikiem, ale chce wybrać dobrą lustrzankę. Pomożecie?
Chodzi mi bardziej o obiektyw. Chce taki, żeby zdjęcia w ruchu się nie rozmazywały.
Szczerze? Skoro jesteś laikiem to kup normalny obiektyw sprzedawany w zestawie z 550, (nazywany kitowym nie od słabej jakości, ale angielkiego "kit" - czyli zestaw), tj. 18-55. Poznasz lustrzankę, zrozumiesz jak parametry obiektywu wpływają na zdjęcia, a dopiero potem będziesz się zastanawiać, czego tak naprawdę Ci potrzeba Póki co - choćbyś miała najbardziej wypasiony obiektyw świata - podejrzewam, że nie wykrzesasz z niego więcej niż z ww. kita, bo to nie aprat czy obiektyw, a czlowiek robi zdjęcia
Chcesz "zamrozić ruch" użyj krótkich czasów otwarcia migawki i wysokiego, użytecznego iso
Zrozum jedną prostą sprawę - fotografia z gr. photos - światło i grapho, graphein - pisać, rysować = ŚWIATŁO. Jak go nie ma, to nawet obiektyw za milion tysięcy złotych sobie nie poradzi
Kit 18-55 SAM to wbrew pozorom bardzo porządny obiektyw. Naprawdę dobry wybór na początek przygody z fotografią, a przypuszczam, że i potem nie będziesz się go pozbywać
Jak pisano wcześniej najwięcej zależy od ustawień i umiejętności fotografującego no i jak pisze colorful przede wszystkim od światła właśnie.
Ale jeśli chodzi o zdjęcia w ruchu biorąc pod uwagę szybki Auto Focus w A550 i dodatkowy silniczek (SAM) w kicie to tylko ułatwią one sprawę